Zaha Hadid’iga projekteeritud jaam on silla kujuga betoonist, klaasist ja terasest ehitis, mida iseloomustab kaarkujuliste elementide suur arv. (Foto: PERI GmbH)
"Porta del Sud" raudteejaam

PERI lahendus muljetavaldava “Doorway to the South“ projekti jaoks

2017.a. juunis avatakse Napoli ääres “Porta del Sud” jaam. Väga kaasaegne kiirrongide raudteejaam saab peamiseks Rooma-Napoli-Salerno liini ristumispunktiks. Jaama arhitektuuridisainil on kõik Zaha Hadid’i tunnused. Et viia kõik kuulsa arhitekti mõtted ellu, töötas PERI välja kõikehõlmava lahenduse.

Kuupäev
02. mai 2017
Asukoht
Napoli Afragola, Itaalia
Projekt numbrites: 19,000 m² monoliitseid lage ja 26 500 m² seinu – nendest on 16 500 m² kõrge kvaliteediga betoonipinda.
(Foto: PERI GmbH)

Laadi alla pressiteate zip-fail

Meedia

Objekti pildid

Futuristilises stiilis jaam hakkab töötama linnaväravana. S-kujuliste kaarte ja ümmarguste seintega jaam on projekteeritud nii, et külastajatel oleks lihtne orienteeruda ja kiiresti nõutud kohta saada.

Kõige rohkem on jaama ehituses kasutatud klaasi, terast ja betooni. Betoonipindade kvaliteedile esitati kõrged nõuded. Selleks, et nendele nõutele vastata, töötas töövõtja koos PERI inseneridega välja säästliku lahenduse, mis eeldas standardsete detailide kasutamist kombinatsioonis erilahendusega. 

Tehnilised teenused parimateks tulemusteks

PERI Itaalia insenerid tegid märkimisväärse panuse lahenduse teostusse, konsulteerides töövõtjat ettevalmistuse staadiumis ja varustades vajalikute joonistega. Lõpliku elementide paigalduse jaoks tegid PERI insenerid umbes 1100 joonist.  

Lisaks, viibis PERI projektijuht palju aega ehitusplatsil, kus aitas küsimuste tekkimise korral lahendusi leida ja korraldas materjalide tarnet. 

Lahendused keerulistele kujudele

Ümar- ja kaldseinte valamiseks sobis kõige paremini VARIO GT 24 raketis, sest võimaldas ühest küljest viia aja- ja tööjõukulusid miinimumini, teisest küljest saavutada nõutud laitmatut pinda. Keerulisemale geomeetriale tehti 3D planeerimise abil polüstüroolist “negatiivid”.

Teiste seinte juhul kasutati TRIO seinaraketist. Selle abil tehti samuti kriteeriumitele vastava kvaliteediga seinad, kasutades selleks sobivat 1,500 mm x 3,000 mm FinPly raketise vineeri. 

Õige vineeri valik vastavalt vajadustele

PERI spetsialistid konsulteerisid töövõtjat ka vineeri valiku küsimustes. Kokku tarniti jaama ehitamiseks 30 000 m² erineva paksusega vineeri. Eriti suur oli FinPly Maxi -  7,500 mm x 2,700 mm. Tulemuseks saadi arhitektuurinõuetele vastav betoonipind.

Terasdetailidest erilahendus Y-kujulistele sammastele

Kahe platvormi all asuvatele kandvatele Y-sammastele vajas töövõtja projektspetsiifilist erilahendust. Tänu PERI lahendusele läks paigaldus ja lahtivõtmine kiiresti. Sammaste suure kaldenurga ja betoonipinna kvaliteedinõuete pärast projekteeriti 6 mm paksustest lehtterasest raketis.

Ohutus platsil on suurim prioriteet

Kõige tähtsam oli luua ohutuid töötingimusi ehitusplatsil. Sellega arvestati juba planeerimisstaadiumis. Näiteks, PERI UP moodultelling tagas turvalise juurdepääsu igale töötasandile. Valiku tehti selle süsteemi kasuks, sest see on kiiresti paigaldatav, ohutu ja tänu 25 cm või 50 cm sammuga võrgule kohandub väga hästi keerulisele geomeetriale.

Zaha Hadid’i profiil

Zaha Hadid’i efektsed projektid nende elegantsete kujudega tunduvad tihtipeale võimatud. Kuulus Iraagist pärit arhitekt on esimesene naine, kes sai Pritzker auhinna. Paljud tema hoonetest ehitati PERI raketise ja tellingu süsteemidega, sh. Aquatics Centre Londonis, MAXXI Rahvusmuuseum Roomas, renoveeritud Stadtbahnbögen hoone Viinis ja Generali Tower Milanos. Zaha Hadid suri 31.märtsil 2016, kui ta oli ainult 65 aastat vana.


Töövõtja

Astaldi S.p.a. (Peatöövõtja)

Töömaa teenindus

PERI S.r.l., Rooma, Itaalia