Laadi alla pressiteate zip-fail
Meedia
A12 kiirtee kulgeb läbi Tirooli liidumaa ja läheb Inntal’i oru kohal üle sillaks, mille pikkus on 235 m. 2018. a. alustatud projekti tähtajad on täpselt paigas – 3 aasta jooksul peavad kaks olemasolevat komposiitsilda olema asendatud uute raudbetoonsildadega.
Kompleksne lahendus ühest kohast
Projekt teostati konsoolse ehitusmeetodiga VBC konsoolkäru süsteemi abil. PERI insenerid vastutasid projektspetsiifilise lahenduse ja staatiliste arvutuste eest. Süsteem oli tellija jaoks “kõik ühes” lahendus – alustades planeerimisest kuni valmis tooteni ja lisaks sellele oli objektitugi ka alati saadaval.
Lahendus, mis tagab kiired tulemused
VBC konsoolkäru süsteem võimaldas korraga ära valada 5.70 m pikkused sektsioonid. Tänu süsteemi paindlikkusele oli võimalik betoneerimist läbi viia nädalaste tsüklitena. Integreeritud hüdrauliline mehhanism lihtsustas raketise kohandamist ja kalibreerimist ning raketis oli võimalik kiiresti järgmisele sektsioonile liigutada.
Tark süsteem konsoolsele konstruktsioonile
VBC konsoolkäru osutus väga kasulikuks süsteemiks, mida sai kiiresti kohandada vastavalt spetsiifilistele nõutele. Näiteks, konsoolse plaadi tugiseina puhul muudeti abitalastiku suunda ja tugede vahel oli seejuures 50 cm vahekaugust.
Samas oli lihtne VBC süsteemi ka demonteerida. Relsside alandamist, mis on ajakulukas protsess, ei olnud nõutud.
Seismilised koormused – PERI inseneride tugi ja know-how
Arvutuste teostamisel pidid PERI insenerid arvesse võtma ka objekti asumist maavärina tsoonis – ehk et seismiliste koormuste tekkimisel peab raketis vastu pidama.
Raketise kasutamine, sh. montaaž, VBC konsoolkäru juhendamine, lahtivõtmine, olid PERI järelevalve kontrolli all. Tema tagas ka pideva toe platsi personalile.
Tellija
ARGE (PORR/Strabag)
Projekti koordineerimine
PERI Austria