Laadi alla pressiteate zip-fail
Meedia
Tulevane tunnel ühendab Rootsi suuruselt teise linna kaks osa, Marieholm’i ja Tingstad’i. Valmistunnelis on mõlemas suunas kolm sõiduteed ja keskel teenindustunnel. Geoloogilised tingimused ja tundlik ökosüsteem tekitasid raskusi ehitajatele ning ka ehituse meetod tõi kaasa mitmeid väljakutseid.
6 aastat vee kohal – 120 aastat vee all
Graafikujärgne tunneli ehitusaeg on 6 aastat, avamine on planeeritud 2020 a. Sajameetriste tunneli segmentide valamiseks loodi 18 m kõrge kuivdokk. 120 m pikk ja kuni 60 m lai tööplats kaeti teraslehtega ning kuivendati.
Kui tunneliosad on valmis, täidetakse kuivdokk veega ja vastav segment tõmmatakse jõepinnale ning uputatakse seejärel jõesängi. Eraldiolevad segmendid ühendatakse ja liitekohad hermeeritakse. Kui kõik kolm segmenti valmis saavad, muudetakse kuivdokk tunneli ja sõidutee vahesektsiooniks.
Tunneli planeeritud kasutusiga on 120 aastat.
Individuaalne välisilme - standardne interjöör
Esimesena valati ära tunneli alumisplaat ja välisseinad. 1,50 m paksuse plaadi ja 1,30 m paksuste ning 6 m kõrgete seinte jaoks kasutati projektspetsiifilist lahendust, mis põhines VARIO GT 24 talaseinaraketise süsteemil. Sisemine sein, mis tunnelit kaheks osaks jagab, valati TRIO seinaraketisega.
Kaarte ja lagede jaoks kasutati kaks VARIOKIT komplektil põhinevat tunneli raketisekäru. Tunneli ülemises osas olevatesse ümmargustesse kohtadesse paigaldati spetsiaalsed elemendid. SCS konsoolid toetasid seinaraketist väljaspool tunnelit.
PERI UP trepitornid ja armeerimistellingud tagasid ohutu ja lihtsa pääsu kuivdoki ning erinevate töökohtade juurde.
Optimeeritud planeerimine ja materjalide tarne
PERI insenerid osalesid projektis juba planeerimise staadiumis ja koostöös Züblin Scandinavia AB’ga töötasid välja säästliku kõikehõlmava kontseptsiooni. Lahendus koosnes standartsetest süsteemidest ja projektspetsiifilisest raketisest. VARIOKIT’i eelisena oli suur paindlikkus ja väike kaal. Lisaks sellele, raketisekäru oli võimalik kuueks mooduliks lahti võtta. Kitsates tingimustes lihtsustas see käru saamist dokist.
Valik tehti PERI kasuks, sest, esiteks, pakutud lahendus täitis kõik nõudmised, teiseks, tagas see optimaalse materjali koguse objektil. Viimane aitas välistada üleliigseid kulusid.
Töövõtja
Züblin Scandinavia AB, Sweden
Töömaa teenindus
PERI Sweden