You are on PERI's international website. Click here to switch to PERI USA. Click here to view all PERI websites.

03
aug
03
aug

Silmad ka seljataga: Buenos Aires-Ezeiza lennujaama uus lennujuhtimistorn

3. aug 2020


Lennujuhtimistorn, Buenos Aires-Ezeiza lennujaam, Buenos Aires, Argentina

Kogupindalaga 7,000 m², kõrgusega 108.40 m ja 360° vaatenurgaga uus lennujuhtimistorn tagab optimeeritud visuaalse jälgimise ja õhutranspordi liikluse kontrolli. Torni ehitamisel kasutati spetsiaalselt selle projekti jaoks projekteeritud PERI raketise lahendust.

Aeropuerto de Ezeiza on rahvusvaheline lennujaam, mis asub Buenos Airese provintsi südames. Uus lennujuhtimistorn valmis tihedas koostöös PERI-ga.

Ebatavaline toru-torus struktuur

Kogu ehitusprotsess osutus keeruliseks, sest esiteks oli nõutud laitmatut betoonipinda, mis vastaks arhitektuurse betooni standarditele, ja teiseks, tegemist oli ebatavalise konstruktsiooni valamisega. See kujutab endast kahte eraldavat seina vertikaalse toru-torus struktuuriga, mis toetavad torni krooni – lennuliikluse kontrollikeskuse tulevast kodu. Tornis on kokku 27 tasandit, millest viimane paikneb 80 m kõrgusel.

Keerulised nõuded PERI inseneridele

Ülevalt laieneva sisemise toru jaoks valiti kombinatsioon CB roniraketise ja VARIO GT 24 talaseinaraketise süsteemidest, kuna just need tagasid erinevaid paindlikke variante. Sel ajal, kui töid teostati seina välimisel poolel, liikus VARIO raketis üles CB 160 peale. Seestpoolt tagas BR šahtiplatvorm toe šahti sisemisele raketisele.    

Torni soovitud kuju saavutamine eeldas suurt planeerimistööd ja selleks loodi kolmemõõtmeline mudel, vastavalt millele toodeti ka projekti jaoks spetsiaalsed raketised.   

CNC lõikamine ja spetsiaalne montaaž

CNC teenuse abil saadi millimeetri täpsusega lõigatud paneelid, mis vastasid kõigile projekti nõuetele.

Enne, kui spetsiaalsed lahendused töösse läksid, läbisid need testimise PERI-s. Niiviisi, peale kahte kokkupanekut olid raketised maksimaalselt turvalised.

Krooni uhkus

Lennuliikluse kontrollkeskus hakkab paiknema torni kroonis 62 m kõrgusel. See koosneb viiest konsoolsest laest ja nende puhul kasutati erinevaid lahendusi, sõltuvalt geomeetriast. Igas lahenduses oli MULTIFLEX laeraketis, mida kombineeriti VARIOKIT süsteemi, PERI UP Flex tugitornide või MULTIPROP ja PEP Ergo postidega.  

Teraskatuse ja antenni paigaldamisel 80 m kõrgusel kasutati PERI UP Flex tööplatvorme. Toestamispinna laiendamiseks tehti ümber torni MULTIPROP postide ja SRU terastalade kombinatsioonist konsooli moodi väljaulatuvad toed.

Koostöö eesmärkide saavutamiseks

PERI järelvalve oli alati kättesaadav töötajate väljaõpetamiseks ja konsultatsiooniks. Tihe kliendi ja PERI koostöö oli eelduseks, et projekt sujuks hästi ja individuaalsed lahendused oleksid laitmatud.  

Töövõtja

Niro-Riva UTE

Projekti koordineerimine

PERI Argentina